Förlust hemma mot Trelleborg

Effektiviteten skiljde på lagen när serien vände med hemmamöte mot Trelleborg. Skåningarna satte sina få chanser medan Öster missade flera lägen och träffade stolpen återigen.

ÖSTERS IF - TRELLEBORGS FF 0-2 (0-1)

0-1 16 Olsson
0-2 68 Andersson

Andersson
Pavic - Lundgren - M Karlsson - Silverholt
Johansson - Ljungberg - Örnblom - Silka
Johannesson - Kapcevic

56' Keene (Johannesson), Helg (Silka)
72' Joao Pedro (Silverholt)

Mer statistik på förbundets matchsida.

JÄRDLER OM MATCHEN:

"Jag kan inte vända och vrida på det här på så många mer sätt än att det är igen en jämn match som vi förlorar mot ett lag som idag inte är bättre än oss totalt sett, målchansmässigt är det jämnt.

Det är den individuella spetsen i de aktionerna som blir matchavgörande som avgör den här (matchen). Vi ger bort bollen till deras anfall till 1-0, själva har vi ett par riktigt heta möjligheter och får också den här stolpträffen, där jag inte vet hur många mer centimeter det hade krävts för att den skulle gått in. Då hade det varit 1-1 och vi hade fått den energin som vi så enormt behöver i det läget.

Sedan är det vi som försöker i stort sett i 45 minuter att komma genom. Vi har valt en enklare väg in i straffområdet och vara raka och direkta. Vi har väldigt mycket inlägg, får träff på en del och inte träff på en del, vi har oerhört svårt i den delen av planen. Sedan kommer en väldigt skicklig prestation, en fin passning och ett fint avslut, Trelleborgs enda avslut i andra halvlek förutom mot slutet när vi tokchansar. Är man så effektiv så vinner man fotbollsmatcher. Det ser ut som det har gjort alldeles för många gånger, vår effektivitet är svag - alldeles för svag för att vinna fotbollsmatcher.

Det jag menar är att ibland hade det varit skönt att känna att vi förlorar en match där motståndarna är klart mycket bättre eller vi förlorar en match för att vi själva är väldigt dåliga. Men vi förlorar ju matcher på rad där vi inte i efterhand kan säga att vi möter ett övermäktigt motstånd.

[om nyförvärven] Jag förväntar mig att de kommer in och bidrar med det vi sökt, tydliga karaktärsspelare, tydliga energispelare med ledaregenskaper. James (Keene) kommer in och har knappt lärt sig namnen på sina lagkamrater men visar ju vilken typ av spelare han är, det är 100% i alla situationer. Vi behöver det, vi behöver få in ny energi och ny tro. Simon Helg kommer in med blankt papper från vårsäsongen och känns också som ett nyförvärv, det kommer såklart att tillföra mycket."

Se höjdpunkter på TV4 Play: