Förlust i omstartsgenrepet

Solen sken och gräsmattan på Vångavallen såg exceptionellt fin ut, men i övrigt var det inte mycket som värmde i det här omstartsgenrepet. Inledningarna av båda halvlekar såg lovande ut, och Niklas Söderberg satte också ledningsmålet fem minuter efter paus. Men när ett nytt defensivt misstag lät hemmalaget kvittera såg det tufft ut igen.

TRELLEBORGS FF - ÖSTERS IF 2-1 (0-0)
0-1 50 Söderberg
1-1 53 Offia
2-1 83 Salama

Prekovic
Herdonsson - Berg - Starke Hedlund - Sigurgeirsson
Hauksson - Kusu
Rodic - Söderberg - Bergmark Wiberg
Westermark

Bänk:
Stenberg, Kozica, Bonnah, Magnusson, Ljung, Eriksson, Bladh Pijaca, Lundahl Persson, Varmanen

62' Lundahl Persson (Prekovic), Stenberg (Berg), Kozica (Söderberg),
    Bonnah (Rodic), Magnusson (Bergmark Wiberg), Ljung (Hauksson),
    Johansson (Sigurgeirsson), Varmanen (Herdonsson)
75' Eriksson (Westermark), Bladh Pijaca (Kusu)

Mer statistik på förbundets matchsida.

TÚFA OM MATCHEN:
"Vi får dela upp matchen i sekvenser, och titta på de där vi gjorde det bra och se till att ta med oss det men framför allt titta på de sekvenser där de tog över matchen och jobba på att rätta till det.

Vi var lite tunga i benen idag, vi har kört stenhårt sen vi började igen förra onsdagen, men nu tittar vi framåt mot matchen i Örebro."

Bildspel från matchen, foto: Andreas Nilelind/bilderna.it: