Förlust i Tipselit-derbyt

Östers U19 tog under gårdagen emot Kalmar FF hemma på Värendsvallen. Man spelade bra i den första halvleken vilket gjorde att 0-1 till Kalmar kändes aningen orättvist. I den andra halvleken gjorde Kalmar först 0-2 innan Öster kunde reducera matchen. Pontus Gitselov gjorde 1-2 med ett skott från vinkeln snyggt framspelad av Jonatan Rehnström. Därefter gjorde Kalmar 1-3 direkt på avspark för att sedan definitivt stänga matchen med 1-4 målet i den sista matchminuten.

Östers laguppställning:
Jakob Gerrevall
Emil Jönsson – Hampus Wulff – Fredrik Henriksson – Jonathan Stolth
Charlie Vindehall – Bo Svensson
Pontus Gitselov – Jonatan Rehnström – Mirko Rakic
Valentino Srpcanski

Christian Stridhs kommentarer efter matchen:
- Jag tycker vi gjorde en bra första halvlek där jag tycker vi är det bättre laget. Vi saknade många ordinarie spelare idag, så med det i beräkningen tycker jag att vår prestation är bra. Tyvärr släpper vi in alldeles för enkla mål. Det första målet vi släpper in är ett självmål och de tre mål Kalmar gjorde i den andra halvleken ska vi inte heller släppa in. Så sett till matchen tycker jag att resultatet är något orättvist men sån är fotbollen ibland.

U19 går nu på sommarsemester och nästa match är först om 4 veckor. Man ligger på en 9:e plats i serietabellen med totalt 16 inspelade poäng (5 vinster, 1 oavgjord och 7 förluster).

På bilden gör Pontus Gitselov 1-2. Foto Andreas Nilsson/bilderna.it