Framgångar för våra Akademilag

Idag avslutades säsongen för våra äldre Akademilag och det gjordes på allra bästa sätt. Vi kan summera ett 2022 att vara stolta över.

Vårt P19 mötte Halmstads BK hemma i Växjö i epilogen i P19-Allsvenskan. Det blev seger med 2-1 och därmed säkrade laget fjärdeplatsen i serien. En fantastisk prestation och det är bara att lyfta på hatten för både tränarstab och spelartrupp.

Vårt P17 spelade faktiskt inte idag men blev ända klara för P17 Allsvenskan 2023. Det har varit ett tydligt mål hela säsongen och laget har nu gått igenom både seriespel och två kvalspel för att uppnå den tydliga målsättning som sattes upp inför säsongen. Stort grattis!

Därmed har Öster, som ensamt lag i Småland, ett lag i såväl högsta serien i P19 som P17 under 2023. Framtiden ser ljus ut!