Fuhre och Adu förstärker truppen

Under eftermiddagens presskonferens blev det klart att Lars Fuhre och Enoch Adu förstärker truppen 2017.

– I Lars Fuhre får vi in en offensiv och kreativ hjärna. Lars kommer bli väldigt användbar för oss med sin mångsidighet som spelare och erfarenhet från högre divisioner, säger sportchef Matias Concha.

Lars kommer senast från norska Mjøndalen IF och ser nu fram emot att börja träna med Öster – en förening han ser stor potential i;

– Det känns roligt att få bli en del av Öster, en stor klubb med en stolt historia, som nu är på vägg upp igen efter en tung period. Jag ser stor potential i klubben.

Vad får Öster i dig som spelare?
– De får en lagspelare som springer och jobbar mycket, en som kan spela upp och göra sin medspelare bättre.

Hur ser dina personliga mål ut under säsongen?
– Det handlar främst om att hjälpa Öster genom fler vunna matcher, sätta många mål och leverera många bra assister.

Även Enoch Adu tar plats i truppen 2017. I honom får Öster en ung spelare med stor utvecklingspotential och goda framtidsutsikter;

– Enoch är en otroligt explosiv spelare som jobbar hårt. Trots sin ringa ålder visar han upp ett moget och utvecklat spelintellekt vilket vi tycker ska väldigt spännande att följa, säger Matias Concha.

Vi önskar Enoch och Lars varmt välkomna till Östers IF!