Fyra spelare lämnar Östers IF

Efter säsongen står det idag klart att fyra spelare med utgående kontrakt inte har erbjudits något nytt avtal till nästa år. Vi tackar därför Victor Stulic, Isak Magnusson, Dzenis Kozica och Alex Hauksson för denna tid i Östers IF. Victor Stulic har sedan barnsben varit Öster trogen och jobbade sig uppåt via akademin för att sedan ta en plats i seniortruppen. År 2021 förlängde han sitt kontrakt där han bland annat under säsongen 2022 stod för tio framträdanden i Superettan och har under 2023 varit utlånad till samarbetsföreningen IFK Hässleholm. Nu står det klart att vår akademifostrade målvakt lämnar föreningen där det blev totalt 15 matcher i Superettan för "Stulle". Isak Magnusson anslöt till Öster sommaren 2021 där han blev värvad från Kalmar FF under ledning av dåvarande huvudtränare Denis Velic. Totalt blev det 57 framträdanden i Superettan för Isak där vi främst kommer minnas det avgörande derbymålet mot Jönköpings Södra på Visma Arena. Nu löper avtalet ut vilket betyder att han lämnar föreningen. Dzenis Kozica värvades från Trelleborgs FF till Öster inför säsongen 2022 och har sen dess kommit upp i totalt 54 matcher för oss. Under året bidrog Dzenis i derbyvinsten mot J-Södra på Visma Arena och avslutade vackert med säsongens sista mål hemma mot Sundsvall. Dzenis avtal med Öster löper nu ut och därmed lämnar han också föreningen. Alex Hauksson kom till föreningen från isländska Stjarnan inför säsongen 2021 där han under sina tre säsonger i Öster medverkat i totalt 68 matcher. I våra färger har han varit en hårt arbetande spelare med god inställning på det centrala mittfältet. Avtalet med Alex löper nu ut och även han lämnar föreningen. Tack för era insatser i Östers IF och lycka till i framtiden!