Gällande Coronaviruset

Information från föreningen gällande Coronaviruset

Folkhälsomyndigheten bedömer smittorisk gällande Coronaviruset som mycket hög i hela Sverige.

Alla i Sverige ska följa de råd och rekommendationer som Folkhälsomyndigheten ger. Råden kan snabbt ändras. Fokus är på att förhindra smittspridning samt att skydda äldre och människor som tillhör riskgrupper.

• ÄR DU SJUK, ELLER KÄNNER DIG DET MINSTA LILLA SJUK, STANNA HEMMA FRÅN ÖSTERS IF:s VERKSAMHET. Det kommer fler träningar och matcher.
  • Kom ombytt till träningar och matcher. Undvik gemensamma samlingar i omklädningsrummet!
  • Tänk på att vi inte längre hälsar genom att ta i hand. Håll gärna ordentliga avstånd till varandra.
  • VAR VÄLDIGT NOGA MED HANDHYGIENEN. SKAPA EN RUTIN SOM GÖR ATT DU TVÄTTAR HÄNDERNA OFTA OCH LÄNGE (30 sekunder) MED TVÅL OCH VARMT VATTEN. SPRITA GÄRNA HÄNDERNA.
  • PILLA DIG ALDRIG I ANSIKTET OCH BIT INTE PÅ NAGLARNA.
  • NYS I ARMVECKET OM DU BEHÖVER HOSTA. PAPPERSNÄSDUKAR GÅR OCKSÅ BRA.
  • OM NÅGON HOSTAR ETC I DIN NÄRHET. FLYTTA DIG OMEDELBART BORT DÄRIFRÅN. UNDVIK SJUKA MÄNNISKOR.

Östers IF följer myndigheternas råd nära. Det kan bli att träningar och matcher kommer ställas in på kort varsel. Det viktigaste är hälsan!

Läs mer här.

Peter Wibrån