Global Invest ny akademi- och ungdomspartner

Nu står det klart att företaget Global Invest går in som akademi- och ungdomspartner till Östers IF. Man kommer bland annat synas på matchdräkterna för våra akademi- och ungdomslag från och med nästa säsong.

Andres Pizzeghello, Global Invest - en del av Garantum koncernen

- ”Vi på Global Invest i Växjö, en del av Garantum koncernen, är extra glada över att i turbulenta och annorlunda tider som dessa kunna vara med och bidra som Akademi/Ungdoms partner till Östers IF och på så vis dra vårt strå till stacken. Ett samarbete vi hoppas ska kunna fortgå och vidareutveckla under flera år.

Att tillsammans med andra Öster partners kunna vara med och stötta såväl ungdomssidan som akademin i kombination med Östers långsiktiga CRS-mål ser vi som mycket givande. Att vara med och skapa en fotbollsförening för alla människor i samhället och således inte bara utbilda och fostra fotbollsspelare utan även människan i sin helhet anser vi ligger helt rätt i tiden och något vi gärna är med och bidrar till.

Att dessutom i fantastiska fina faciliteter på Visma arena ges möjlighet att nätverka och således genomföra trevliga informationskvällar för våra kunder i regionen (när tillfälle väl ges i.o.m. Covid-19) ser vi som ett minst lika viktigt inslag för vår affärsverksamhet som för vårt lokala näringslivsengagemang.”

Peo Jönsson, Östers IF:

- "Oerhört glädjande att Global Invest väljer att komma in som partner till vår akademi- och ungdomsverksamhet. Våra kärnvärden i Östers IF speglar av sig hur Global Invest ser på samhället och sina partnerskap, att knyta till sig en stark lokal partner känns givetvis väldigt bra."