Hemmapremiär! Brage väntar!

Solen har gått upp i Öster och det är äntligen dags för hemmapremiär på Visma Arena när IK Brage från Borlänge kommer på besök.

Seriepremiären i Landskrona i måndags avverkades på allra bästa sätt och alla tre poängen kunde följa med hem till Växjö efter en helgjuten insats. Även dagens gäster stod för en minst sagt imponerande insats i premiären när ett av de tippade topplagen, Örebro SK, besegrades med klara 3-0 efter att samtliga mål fallit i den första halvleken.

Tufa inför matchen:

• Jag ser verkligen fram emot första matchen på Visma Arena. Jag hoppas att många supportrar tar sig till matchen och ger laget ett starkt stöd. Vi ställs mot ett Brage som är ett välorganiserat lag och som visade att man är ett lag att räkna med i premiären mot Örebro. Men imorgon spelar vi på vår hemmaplan och det är vår skyldighet att alltid ge 110% för klubben och våra supportrar.

Klockan 13:00 blåser domaren igång matchen på Visma Arena. Om du inte kan vara på plats så sänds matchen och Superettan 2022 på discovery+ - använder du dig av den unika länken nedan när du tecknar abonnemang så får Öster en del av intäkten.

Klicka här för att teckna abonnemang hos discovery+ och samtidigt stötta Östers IF.

Läs vår publikinformation inför matchen genom att klicka här.

Följande trupp är uttagen till dagens match:

2. Mattias Pavic
3. Månz Berg