Inför cupmatchen hemma mot Gnosjö IF

I kväll väntar nya prövningar för Öster i cupspel. Efter att nyligen ha blivit utslagna ur Svenska Cupen så är det upp till nya bevis i kväll.

Kvartsfinal i Hyundai Cup står för dörren och kvällens motståndare har Öster inte mött sedan andra halvan av 60-talet. Gnosjö IF spelar till vardags i Division 3 SV Götaland där laget just nu befinner sig i mitten. Växjö BK är vidare till semifinal sedan man slagit ut IK Tord på hemmaplan med 3-2. Fler derbyn i Växjö framöver?

VIKTIGT GÄLLANDE BILJETTKÖP OCH INSLÄPP I KVÄLL

Vi vill uppmärksamma vår publik på att biljettförsäljning och insläpp sker enbart på den östra långsidan (närmast mot centrum). Även ståplats är stängd. Biljettpriset är 50 kronor (barn 0-12 fri entré). Säsongskort gäller vid entrén till matchen, dock utan platsnumrering och garanti för sin ordinarie stolsplats. Fri sittning gäller på läktaren.

ÖVRIGA KVartsfinaler

•   4/8 19:00 Växjö BK - IK Tord 3-2
  • 11/8 19:00 Assyriska IK JKPG - Myresjö/Vetlanda FK
  • 12/8 19:00 Vimmerby IF - Oskarshamns AIK

Östers väg till kvartsfinal

5/5 - Åby Tjureda IF (B) 0-9

26/5 - SUFstar (H) 1-0

9/6 - IF Haga (B) 0-5

ÖSTERS IF - MATCHTRUPP

3. Karl-Johan Lindblad, 4. Patrik Bojent, 6. Mario Vasilj, 7. Freddy Söderberg, 8. Denis Velic, 10. Mehmed Hafizovic, 12. Sulejmen Sarajlic, 15. Richard Donkor, 18. Jonathan Drott, 19. Matteo Blomqvist Zampi, 20. Joel Rajalakso, 22. Josef Elvby, 24. Fritiof Björkén, 26. Isaac Shaze, 27. Filip Stenmark och Rasmus Rydén.

Tränare: Thomas Askebrand och Karl-Gunnar Björklund

Gnosjö's väg till kvartsfinal

28/4 - Västboås GoIF (B) 0-4

25/5 - Gislaveds IS (H) 3-0

29/7 - Hovshaga AIF (H) 5-3

GNOSJÖ IF- MATCHTRUPP

Aktuell information saknas.

DOMARTEAM

HD - Levente Szasz, Ljungby AD - Elis Kvrgic, Alvesta AD - Edin Delkic, Växjö

MATCHLÄNKAR

RADIO - TV - WEBB

Du kan följa matchen via vår matchrapportering på Twitter/oifmatch.

KOMMANDE ÖSTERMATCHER

16 aug 16:00 Div 1 Södra, herrar FC Höllviken - Östers IF
24 aug 19:00 Div 1 Södra, herrar Östers IF - IS Halmia *
30 aug 17:00 Div 1 Södra, herrar Trelleborgs FF - Östers IF

* Under dagen har ett beslut om att hemmamatchen mot IS Halmia flyttas till måndag 24 augusti kl 19:00.Matchen skulle egentligen ha spelats torsdagen 20 augusti men att den flyttas beror på Halmias deltagande i cupen.

Välkomna till Myresjöhus Arena - Avspark kl 19:00

Följ Östers IF i sociala medier: