Inför Enkronasmatchen: Öster - Brommapojkarna

En sprakande tillställning väntar på Visma Arena imorgon kväll när Brommapojkarna kommer på besök!

Efter ett längre uppehåll är det äntligen dags för Öster att spela match på Visma Arena igen. Omgång 25 och det är inte vilken match som helst, utan den årliga Enkronasmatchen, med avspark 19.00 imorgon tisdag.

Senast kommer Öster från en förlust borta mot Halmstads BK. Nu väntar ny toppmatch i kampen om tre viktiga poäng och i slutstriden om en allsvensk kvalplats.

Lagkapten, Månz Berg, säger såhär om matchen:

• Efter senaste matchen har vi bara blickat framåt och fokuserat på vad som komma skall. Vi har tränat på bra, stämningen är kanon och vi är hundra procent laddade inför imorgon. Det kommer vara två bra lag på plan, men vi har en tydlig strategi på hur vi skall vinna.

Under halvtidspausen kommer Österlegendaren, Tommy Svensson, vara på plats för att dela ut sitt stipendium. Missa inte det!
Passa också på att ta del av vårt erbjudande som enbart gäller denna matchdagen - valfri Östermössa för 99 kronor!

Fri entré gäller för matchen - Säkra din biljett i förtid!
För dig som inte har möjlighet att köpa din biljett digitalt så öppnar biljettservice 17.00 (beläget på västra sidan).

Restaurang Östergatan och Tommy Svensson Lounge står för uppladdningen och slår upp portarna redan 17.00, där det från 17.30 kommer erbjudas på livemusik och quiz tillsammans med East Front. Boka bord idag på ostergatansrestaurang.se!

Finns inte möjligheten att vara på plats så visas matchen på Discovery+. Om du anger ”Öster” som klubb när du tecknar abonnemang så går en del av intäkten tillbaka till klubben. Klicka här för att teckna ditt abonnemang hos Discovery+ och samtidigt stötta Östers IF!

Matchen liverapporteras även i Östers officiella mediekanaler.

Låt oss göra detta till en kväll att minnas - Framåt Öster!

Inför våra hemmamatcher laddar vi upp hos Villa Vik.