Inför hemmapremiär: Öster - Trelleborgs FF

Förberedelserna är klara och imorgon väntar vår första match på Visma Arena säsongen 2023!
Öster kommer från en drömstart med tre poäng i premiären borta mot Helsingborg i tisdags.

Huvudtränare Túfa delar med sig av sina tankar inför morgondagens match.

En stark start på säsongen. Hur går tankarna inför den första seriematchen på hemmaplan?

- Vi ser framemot matchen imorgon, att spela inför alla supportrar och East Front i vår hemmaborg. Det ska bli väldigt kul. Vi är oerhört laddade.

Hur ser du på Trelleborg som motstånd?

- En tuff motståndare precis som förra året. Stark trupp som har ett speciellt sätt att spela.

Hur ser läget ut i laget?
Laget har tränat på bra under veckan och vi hade våra sista förberedelser idag på Visma Arena. Vi känner oss redo för morgondagen. Runar Sigurgeirsson (hjärnskakning) och Manasse Kusu (knäskada) är de enda som missar matchen imorgon. Resten är uttagbara.

Avspark 15.00. Kom ihåg att köp din biljett i förtid och kom i god till arenan som öppnar 14.00.
Kan du inte se matchen? Matchen sänds på Discovery+. Teckna ditt abonnemang här så stödjer du samtidigt Östers IF.