Inför: IFK Göteborg - Östers IF

"Spännande" är väl egentligen bara förnamnet på upplösning av Allsvenskan 2013 för alla anhängare av Östers IF. På söndagen den 20 oktober rullar rysare vidare med bortamatch mot IFK Göteborg.

Tabelläget för österherrarna är utsatt. Med tre omgångar kvar ligger laget på kvalplats, blott en poäng före jagande Halmstads BK.
Men Östers IF har sitt öde i egna händer och därför är tongångarna glada i österlägret efter en bra träningsvecka på kontot.

Östers IF får dock klara sig utan avstängde Alhaji Gero, men om man nu är intresserad av att göra den typen av jämförelser kan man säga att IFK Göteborg inte heller har med sin spjutspets.
Tobias Hysén, som gjorde succé i landslaget senast, är inte med på grund av skada.

Halmstads BK möter Mjällby AIF först på måndagen, men utan att överdriva kan man säga att borta mot "blåvitt" skulle vara, om inte guld värt, så i alla all vara oerhört viktigt.

Matchen startar 15.00 i Göteborg.

Östers trupp mot IFK Göteborg:
Robertino Kljajic, Joakim Wulff, Patrik Bojent, Mario Vasilj, Månz Karlsson, Elmin Nurkic, Stefan Karlsson, Juan Robledo, Josef Elvby, Kenny Pavey, Marcus Bergholtz, Behar Ferizi, Andreas Wihlborg, Johan Persson, Vlado Zlojutro, Alexander Henningsson, Denis Velic, Pablo Piñones-Arce, Freddy Söderberg.