Inför kvalmatch: Öster - Varbergs BoIS

Stunden är kommen. I kväll skall det spelas allsvensk kvalfotboll på Visma Arena inför storpublik!
Biljetterna har tickat på i full fart under morgonen och vi har nu passerat över 5 500 biljetter under denna förmiddag.

Till det sportsliga så säkrade Öster tredjeplatsen och tillika kvalplatsen redan i omgång 29 av Superettan. Därefter blev Varbergs BoIS bekräftad kvalmotståndare efter sista omgången av Allsvenskan i söndags. Lagen har tidigare mötts i tävlingssammanhang i Svenska Cupen och Superettan och ställs nu alltså mot varandra igen, denna gång i ett kval med en allsvensk direktplats på spel.

Matchen i kväll blir första drabbningen i detta dubbelmöte, där det sedan helt kommer avgöras på Påskbergsvallen i Varberg på söndag.
Avspark i kväll sker klockan 19.00 och portarna till arenan öppnar 18.00. Se till att vara här i god tid och kom ihåg att digitalt förköp av biljetter på ostersif.ebiljett.nu alltid är smidigast för att undvika köer.

Kom till Visma Arena i kväll och heja fram Öster till ett positivt resultat som vi sedan kan ta med till Varberg.
Tillsammans gör vi det möjligt - mot Allsvenskan!

Inför våra hemmamatcher laddar vi upp hos Villa Vik.