Inför kvalmatch: Varbergs BoIS - Öster

I morgon söndag är det dags att stänga säsongen i den spännande kvalreturen i Varberg.

Första mötet i torsdags slutade med förlust 1–2 på Visma Arena, och det är ett Öster med lust på revansch som åker till Varberg Energi Arena för att knipa den allsvenska platsen till nästa år.

Vi har intervjuat Túfa som ser framemot morgondagen.

Sista matchen för säsongen i morgon och en väldigt viktig sådan. Hur har laget förberett?

• Det är den sista och den mest viktiga matchen för säsongen som sagt. Vi använder tiden till att återhämta oss och ladda om från torsdagens match, samt att vi går igenom olika detaljer som vi behöver förbättra till returen. I första halvlek spelade vi bra, men vi behöver vara konsekventa över hela matchen i morgon för att vinna.

Hur är känslorna och atmosfären inom laget inför detta avgörande?

• Känslan är riktigt bra, och vi kommer ge och göra allt för att nå vår dröm, att nå Allsvenskan. Det är en bra stämning i laget, precis som det varit hela säsongen, och nu skall vi avsluta denna säsong med att ge supportrarna något att minnas.

Vad är dina förväntningar med matchen?

• Som vanligt när det kommer till Varberg, en fysisk match med mycket kamp. Utöver motståndet ser jag också framemot att se så många Östersupportrar som möjligt ta sig till Varberg. Det ger laget en extra glöd.

Avspark sker klockan 15.00 på Varberg Energi Arena. Ta er dit och stötta vårt lag som skall kröna denna säsong med ett steg upp till Allsvenskan. Ert stöd är avgörande. Åk bussresan med East Front som avgår från Visma Arena klockan 11.45 direkt till arenan. Biljetter till bortastå finns här.

Finns inte den möjligheten visas matchen på Discovery+. Om du anger ”Öster” som klubb när du tecknar abonnemang så går en del av intäkten tillbaka till klubben. Klicka här för att teckna ditt abonnemang hos Discovery+ och samtidigt stötta Östers IF!

Matchen liverapporteras även i Östers officiella mediekanaler.
Vi finns på FacebookTwitterInstagram och TikTok.

Vi skall tillbaka – mot Allsvenskan!