Inför match: AFC Eskilstuna - Öster

Jakten om en allsvensk plats fortsätter i morgon när vi åker till Eskilstuna och Tunavallen.

Efter två raka hemmamatcher är det nu dags för spel på bortamark, där vi under söndagseftermiddagen tar oss an tabellsjuan, AFC Eskilstuna, som ligger åtta poäng bakom Öster. Senaste mötet lagen emellan var en målrik historia där Öster gick segrandes med 3–2 på Visma Arena.

Vi har intervjuat vår assisterande tränare, Torbjörn Arvidsson, som besvarar några frågor kring matchen:

Hur ser förberedelserna ut inför morgondagens match?

• Efter en dags vila kom spelarna med härlig energi och bra kvalitet in i träningen igår. Vi har även en träning idag och har vår avresa i eftermiddag inför morgondagens match. Det ser väldigt bra ut.

Hur är statusen i spelartruppen?

• Alla spelare är tillgängliga, vilket vi inte har varit så vana vid det senaste med flera avstängningar och skador, och det ger oss självklart bra förutsättningar in i den här matchen. Vi ser framemot att gå in i den här omgången med full styrka och skall självklart göra allt för att ta med oss tre poäng hem till Växjö.

Hur ser du på AFC Eskilstuna som motstånd?

• Vi kommer ta oss an ett lag som är framåtlutat och ett offensivt starkt lag. AFC kan vara svåra att få grepp om som motståndare. Senast vann vi mot dem, men där blev det också onödigt spännande i slutminuterna.

I morgon söndag klockan 15.00 drar matchen i gång.

Ge laget all stöd, åk till Eskilstuna och heja fram laget på plats mot tre nya poäng! Finns inte den möjligheten visas matchen på Discovery+. Om du anger ”Öster” som klubb när du tecknar abonnemang så går en del av intäkten tillbaka till klubben.

Klicka här för att teckna ditt abonnemang hos Discovery+ och samtidigt stötta Östers IF!

Matchen liverapporteras även i Östers officiella mediekanaler.
Vi finns på Facebook, Twitter, Instagram och TikTok.

MOT TRE POÄNG - FRAMÅT ÖSTER!