Inför match: Brage - Öster

Andra bortamatchen på kort tid väntar i morgon den 1 juni klockan 15.00. Ett tufft bortamöte mot tabellsexan IK Brage i Borlänge i jakten om fler vitkiga poäng uppe i toppen av Superettan.

De sportsliga förutsättningarna in till matchen följer nedan.

Öster kommer senast från ett nytt sent avgörande i Skövde där Alibek Aliev blev matchhjälte i de sista minuterna på stopptid. Vinsten innebär att Öster står parkerade på en andraplats i tabellen med serieledaren Landskrona framför sig och på tredjeplats står Utsikten på samma poäng som Öster.

De som minns matchen mot Brage i fjol vet att det blir en tuff kamp uppe på konstgräset på Borlänge Energi Arena. Då blev det en spännande tillställning där Öster vann matchen i den sista minuten.

Vi lämnar över ordet till huvudtränare Martin Foyston som kommer in till denna drabbning med följande tankar:

- "Brage startade säsongen på ett ypperligt sätt utan att överprestera. Det är ett lag som haft lite otur i sina matcher från vad jag har sett, särskilt i de senaste matcherna där de kommer från två raka förluster.

Vi vet vad det är för typ av lag vi möter och vi har full fokus på vad vi kan påverka och vad vi ska göra för att bli ett hot där ute på planen. Det är vår största prioritet i morgon.

Manasse Kusu och Mattis Adolfsson är avstängda och Thorri Thórisson har haft en känning som vi inte vill riskera. Resten är redo för matchuttagning imorgon", avslutar Foyston.

För dig som inte har möjlighet att vara på plats och stötta laget så finns streamingtjänster att tillgå. Discovery+ har blivit Max som är det nya hemmet för Allsvenskan och Superettan. Matchen går fortsatt se även på Discovery+ och TV4 Play. Läs mer här.

Du följer även vår egna rapportering via sociala medier där du finner oss på Facebook, Instagram, X och givetvis här på hemsidan med matchrapporten som publiceras efter slutsignal.

Nu går vi för tre nya poäng att hämta med oss hem till Väjxö!