Inför match: Dalkurd - Öster

Öster åkte under söndagen till Uppsala för att ladda upp inför kvällens match mot Dalkurd som spelas på Studenternas IP.

Öster han inlett säsongen starkt på bortaplan och tagit maximala sex poäng i mötena med Landskrona och Örgryte. I senaste hemmamatchen mot Västerås blev det bara en poäng trots ett stort spelövertag matchen igenom. Idag är det dags för en ny svår bortamatch mot Dalkurd i Uppsala. Hemmalaget har inlett säsongen med en seger (hemma mot Trelleborg) och tre uddamålsförluster.

Tufa inför matchen:

• Vi förväntar oss en tuff match, precis som alla andra matcher i Superettan. Vi möter ett välorganiserat lag som släppt in minst mål i serien så långt. Men vi fokuserar på vår egen prestation och vill höja oss från förra matchen för att kunna ta tre nya poäng med oss hem till Växjö.

Klockan 19:00 blåser domaren igång matchen på Studenternas. Om du inte kan vara på plats så sänds matchen och Superettan 2022 på discovery+ - använder du dig av den unika länken nedan när du tecknar abonnemang så får Öster en del av intäkten.

Klicka här för att teckna abonnemang hos discovery+ och samtidigt stötta Östers IF.

Det blir en ändring i truppen mot senast där Casper Eklund ersätter Oliver Silverholt som inte är tillgänglig denna match då han dras med en lättare skada.

Följande trupp är uttagen till dagens match:

2. Mattias Pavic
3. Månz Berg