Inför match: Eskilsminne IF - Öster

För andra veckan i rad är det dags för bortamatch. Den här gången åker vi till Skåne och närmare bestämt till Helsingborg för att möta Eskilsminne som under 2022 spelade i Division 2 men avancerade till spel i Ettan Södra för säsongen 2023.

För att snabbt blicka tillbaka till föregående match åkte Öster på sin första förlust under detta kalenderår förra helgen. Superettankonkurrenten Örgryte var vassare den gången och nu är det i stället fokus på att göra saker bättre i fredagens match. I bagaget är det totalt tre vinster och en förlust denna försäsong.

Vår huvudtränare, Túfa, sitter på svaren på vad som behöver göras bättre inför morgondagen:

Förlust senast mot Örgryte, hur ser du på den matchen?
Vi är inte nöjda med hur vi presterade där och vill självklart hoppa på vinnarspåret igen. Det är viktigt att vinna fotbollsmatcher för att hålla uppe energi och motivation.

Hur ser skadeläget ut i truppen nu?
- Victor Stulic är den enda som är borta från skada nu. Alla andra är redo för att tas ut till matchtruppen imorgon.

Vad för typ av Österlag kommer vi få se imorgon?
Till morgondagen möter vi ett bra Division 1-lag. Vi kommer ge alla spelare minuter och fortsätta vår förberedelse inför säsongsstarten.

Avspark sker klockan 17.30 på Harlyckans IP i Helsingborg.
Matchen kommer ej att livesändas och matchtråden på vår Twitter uteblir.