Inför match: GAIS - Östers IF

Timmarna räknas ned till kvällens mycket viktiga drabbning i Superettan på Gamla Ullevi. Laget reser till Göteborg under dagen för spel mot tabelltrean GAIS som just nu står parkerad på den allsvenska kvalplatsen. Öster kommer dit med hunger efter vinst för att avancera närmare de absoluta topplaceringarna.

Nedan har ni de sportsliga förutsättningarna som huvudtränare Túfa delar med sig av.

Viktiga poäng står på spel under kvällen. Hur är stämningen i laget och vad kan vi förvänta oss av Öster ikväll?
- Vi är välförberedda. Atmosfären och energin i laget är väldigt bra. Allihopa är medvetna om att detta är en oerhört viktig match. Vi reser dit med stark tro på oss själva och i den prestation och hungern som vi måste visa upp på planen imorgon.

Vad kan vi förvänta oss för match under kvällen?
- GAIS är ett starkt lag som visat på god form det senaste. Gör mycket mål och är framåtlutade i sitt sätt att spela och besitter dessutom en hel del individuell kvalitet.

Hur ser skadesituationen ut nu efter några matcher med skavanker i truppen?
- Situationen ser bättre ut nu. Lukas Bergquist är fullt återhämtat och har tränat på till 100% med laget. Dzenis Kozic har tränat under de senaste tre tillfällena och för Alex Hauksson går det fortsatt framåt i sin återhämtning.

Avspark sker klockan 19.00. Vi vädjar om att ta er till Gamla Ullevi och ge laget fullt stöd på bortamark. Ta tåget, bussen, samåk till Göteborg. Tillsammans ser vi till att åka hem med tre tunga poäng!

Du som inte kan vara på plats och stötta laget kan via tv-soffan se laget på Discovery+. Har du ännu inte tecknat ditt abonnemang kan du klicka här för att samtidigt stötta Östers IF där en del av intäkten går till föreningen.

Framåt Öster!