Inför match: Gefle IF - Östers IF

Ny avspark närmar sig när vi under lördagen tar oss till Gävle och Gavlevallen med siktet att studsa tillbaka på vinnarspåret igen.

Hemmalaget kommer från en negativ resultattrend med tre raka förluster och ligger för närvarande på en negativ kvalplats i tabellen. Öster kommer senast från en tuff hemmaförlust i toppmötet mot serieledaren Utsikten. Laget är dock fortsatt med i toppstriden och är nu ute efter att avsluta vårsäsongen med en vinst mot nykomlingen.

Sedan den snöpliga förlusten har laget haft sex dagar på sig att förbereda sig inför kommande bortamatch. Vi checkar läget med truppen och hur tankarna går i Túfas huvud inför matchen:

Nu är det dags för sista matchen innan ett längre uppehåll. Hur vill du se att ditt lag agerar imorgon för att vi ska ta med oss tre poäng hem till Växjö?

Vi behöver komma ut och visa rätt attityd och karaktär från start och förbättra vårt spel från vår senaste match på hemmaplan.

Gefle är en nykomling i Superettan med blandade resultat hittills. Vad är det för typ av lag vi kommer att möta?

Ett lag med god arbetskapacitet och "fighting spirit" som alltid är tuffa på deras hemmaplan. Vi måste göra jobbet i 90 minuter för att få med oss en vinst.

Till sist. Hur ser det ut med skadan på Manasse Kusu och är det några nya skadenoteringar i truppen?

- John Stenberg är avstängd. Resten är redo för uttagning.

Tidig avspark gäller med start 13.00 i Gävle under lördagen den 10 juni. Tillresta bortasupportrar köper biljetter på tilldelad bortaståsektion via denna länk. Du som inte kan vara på plats följer detta på Discovery+ i vanlig ordning där du ser alla matcher i Allsvenskan och Superettan. Har du ännu inte tecknat ditt abonnemang? Gör det här för att samtidigt stötta Östers IF!

Sista urladdningen innan uppehåll. Nu kör vi, tre poäng är det enda som gäller!