Inför match: GIF Sundsvall - Östers IF

Öster kommer från en fantastisk inledning av Superettan med tre raka vinster mot Helsingborg, Trelleborg och Eskilstuna. Detta betyder att laget just nu står i en serieledande position inför resan norrut där det väntas match i fjärde omgången mot GIF Sundsvall på NP3 Arena. Sundsvall som förra året åkte ur Allsvenskan har under inledningen av årets säsong vunnit två matcher men förlorade senast mot Östersund i Norrlandsderbyt.

Huvudtränare Srdjan "Túfa" Tufegdzic ser Sundsvall som en tuff bortamatch:

Hur ser du på motståndet?
Det är en tuff motståndare att möta, speciellt på bortaplan. Ett lag som nyss kommit från Allsvenskan är alltid tufft att möta. Sundsvall har ett lag med en stor mix av väldigt rutinerade spelare med allsvensk erfarenhet, blandat med en grupp av yngre talangfulla förmågor.

Túfa tar oss också igenom hur veckan sett ut och hur skadeläget ser ut nu.

Hur har träningsveckan sett ut inför denna match?
En mycket bra träningsvecka bakom oss. Vi arbetar som vanligt hårt för att förbättra vårt spel och gjort oss så redo vi kan bli inför söndagens match.

Inga skador eller skavanker i truppen?
Nej, inga spelare borta. Alla spelare har varit i full träning och vi har ett utgångsläge där alla spelare är uttagningsbara.

Avspark sker klockan 13.00 imorgon söndag den 23 april. För resande supportrar gäller denna biljettlänk.
Matchen sänds på Discovery+ - teckna ditt sportpaket hos Discovery via denna länk för att samtidigt stötta Östers IF där en del av pengarna går tillbaka till föreningen.

Mot tre nya härliga poäng! Framåt Öster!