Inför match: Kalmar FF - Öster

Säsongen kryper allt närmare och det är nu dags för genrep och småländskt derby mot Kalmar FF på Guldfågeln Arena.

Öster kommer från en imponerande prestation borta mot Malmö förra helgen där Jesper Westermark stod för båda Östers mål i 2-2-matchen på Eleda Stadion. Nu väntar ett hett derby i Kalmar som skall visa var laget befinner sig inför seriestart.

Vi har tagit ett snack med huvudtränare Srdjan "Túfa" Tufegdzic där han fått berätta för oss hur han ser på morgondagen och lagets status.

Hur ser du på matchen imorgon?

- Vi tar med oss mycket positivt från Malmö-matchen in till denna match. Fanns mycket positivt från den men även en del saker vi behöver vi bli bättre på. Det är sista matchen på försäsongen mot ett lag som tillhör toppskiktet av Allsvenskan. Ett anfallsinriktat lag som slutade på en stark fjärdeplats förra säsongen. En bra tränare med många bra spelare i laget.

Hur ser läget ut i truppen inför morgondagen?

Under veckan hade vi problem med en del sjukdomar i laget, men nu har läget stabiliserats och kan gladeligen meddela att vi har alla spelare i träning och där samtliga är uttagningsbara för denna match.

Imorgon klockan 15.00 sparkar matchen igång. Inget förköp gäller, endast biljettköp på plats innan match.
Matchen sänds på Discovery+

Ta del av erbjudandet: fram till 16 april kan du teckna ditt Sportpaket hos Discovery+ för endast 249kr i månaden (gäller i 6 månader).
Teckna ditt abonnemang här för att ta del av erbjudandet och samtidigt stötta Östers IF

FRAMÅT ÖSTER!