Inför match: Landskrona Bois - Östers IF

Tuff bortamatch väntar nere i Skåne där vi skall till Landskrona för att möta ett formstarkt lag. Efter krysset mot Västerås siktar nu Öster på att komma tillbaka på vinnarspåret igen i jakten om viktiga poäng i toppen av Superettan.

Túfa har det senaste läget inför mötet idag:

Det var en fantastisk stämning senast på Visma Arena med mycket publik och tillslut ett resultat som gör att vi står parkerade på den allsvenska kvalplatsen. Vad tar du med dig in till denna matchen?

- Det var en fantastisk kväll inför våra hemmasupportrar och vi har nu fokuserat på att blicka framåt. Vi ville vinna den matchen men nu är det nya matcher som väntar. Träningen och förberedelserna har varit bra efter den matchen och vi vill fortsätta att bli bättre. Fortsätta att utmana om de absoluta topplaceringarna.

Landskrona har vunnit de senaste fyra matcherna och kommer från en god form. Hur ser du på laget?
- Ny match och ny utmaning väntar. En tuff motståndare som visat god form. De spelar också en anfallande och bollinnehavsinriktad fotboll.

Hur är status med skador i laget nu?

- Alex Hauksson är skadad sen han fick kliva av förra mötet. Dzenis Kozica och Lukas Bergquist är fortsatt skadade. Lagkapten Månz Berg är avstängd.

East Front är på plats och har med sig ett gott manskap till Landskrona IP. Biljett till bortastå finns att köpa på hemmalagets biljettsida.
Du som inte kan vara på plats och stötta laget kan via tv-soffan se laget på Discovery+. Har du ännu inte tecknat ditt abonnemang kan du klicka här för att samtidigt stötta Östers IF där en del av intäkten går till föreningen.

Nu tar vi med oss alla poäng hem,

Framåt Öster!