Inför match: Malmö FF - Öster

Imorgon väntar en träningsmatch mot Malmö FF på Eleda Stadion med avspark klockan 14.00!

Öster kommer från ett träningsläger i Spanien där det spelades en träningsmatch mot isländska KA Akureyri som slutade oavgjort. Matchen som skulle spelats mot Mjällby imorgon lördag blev tidigare i veckan inställd på grund av deras avancemang i Svenska Cupen. Istället kommer vi under lördagen möta Malmö FF. Malmö som förra året slutade på en sjundeplats i Allsvenskan och nådde en kvartsfinal i årets Svenska Cupen.

Túfa säger följande om morgondagens match:

Hur ser läget ut i truppen?
Månz Berg är inte uttagningsbar för morgondagen på grund av en muskelskada som han ådrog sig under gårdagens träning. Alla andra är redo för imorgon.

Hur ser du på motståndet?
Det är en ära att få spela mot en av de största lagen i Sverige. Ett lag med många väldigt bra spelare och en bra tränare. Vi visar respekt gentemot laget i våra förberedelser för matchen, men det viktigaste är att vi lägger in en bra prestation som lag och får med oss ett positivt resultat.

Matchen sänds på Discovery+
Teckna ditt Sportpaket på Discovery+ via denna länk för att samtidigt stötta Östers IF