Inför match: Norrby IF - Öster

Bortamatch väntar i näst sista omgången av Superettan när vi under morgondagen reser till Borås!

Förra helgen blev det ett oavgjort resultat mot Örgryte på Visma Arena, och det är ett Öster med sug på vinst som reser till Borås under lördagen i övertygelsen om att säkra kvalet till Allsvenskan. I våras slutade det med vinst för Öster lagen emellan, där vi gick segrandes med 2-0 på Visma Arena. Norrby ligger just nu på en fjortondeplats, på ett negativt kval.

Vi har tagit oss en kort pratstund med Túfa, för att se hur läget ligger till i laget och hur han känner inför morgondagens mycket viktiga match.

Hur är känslan i truppen såhär dagen innan match?

• Det har varit en mycket bra stämning och atmosfär i gruppen under i hela veckan. Spelarna har tränat på bra och är fullt laddade inför imorgon. Det är en väldigt viktig match för oss och vi kommer göra allt för att få med oss ett positivt resultat.

Hur är status i truppen?

• Inga avstängningar. Månz är fortfarande skadad, annars är alla andra redo för uttagning.

Hur ser du på motståndet (Norrby) som lag?

• Jag förväntar mig en väldigt tuff match mot ett bra lag, ett lag med erfarenhet som verkligen kommer stå upp för sitt lag för att vara kvar och säkra sitt Superettan-kontrakt till nästa säsong.

I morgon lördag klockan 13.00 drar matchen i gång på Borås Arena.

Matchbiljetter finns att köpa här och East Front arrangerar bussresa till och från matchen med avgångstid 10.15 från Visma Arena.

Finns inte möjligheten att vara på plats visas matchen på Discovery+. Om du anger ”Öster” som klubb när du tecknar abonnemang så går en del av intäkten tillbaka till klubben. Klicka här för att teckna ditt abonnemang hos Discovery+ och samtidigt stötta Östers IF!

Matchen liverapporteras även i Östers officiella mediekanaler.
Vi finns på FacebookTwitterInstagram och TikTok.

Tillsammans går vi mot ett allsvenskt avancemang.

FRAMÅT ÖSTER!