Inför match: Örgryte IS - Öster

Dags för årets andra bortamatch. Under lördagen reser vi till Göteborg för att möta seriekonkurrenten, Örgryte IS. Öster kommer från tre raka vinster, borta mot Halmstads BK, hemma mot Länslaget och Skövde AIK i Tipshallen. Nu beger vi oss ut i vädret igen för spel på Valhallas konstgräs.

För Örgrytes del kommer de från två raka vinster under sin inledning av försäsongen. Vi har flera bekanta ansikten hos hemmalaget, däribland har vi Jonathan Drott som spenderade många säsonger i Öster och efter utgående kontrakt lämnade oss för ÖIS i början av det här året. Där finns också Mathias Nilsson som förra året vaktade Östers mål och som nu åter är på lån från Malmö FF. Slutligen finner vi Mubaarak Nuh i ÖIS trupp som gjorde en rekordtidig debut som 15-åring för Östers A-lag, även han inlånad från MFF till den här säsongen.

Vår huvudtränare, Srdjan "Túfa" Tufegdzic, ger oss läget i truppen inför morgondagen.

Hur ser det ut med skador inför imorgon?
Ser bättre ut på den fronten än inför förra matchen mot Skövde. Vladimir Rodic och Theodor Johansson har tränat på för fullt med laget den här veckan och kommer dessutom vara med i matchtruppen imorgon.

Hur ser du på Örgryte som lag?
Väldigt bra motstånd och ett lag med hög högstanivå i Superettan med ny tränare och en hel del nya spelare. Så det blir ett bra test för oss.

Hur ser du på matchen imorgon?
I morgon är ett bra tillfälle för oss att fortsätta vårt hårda arbete och göra saker bättre för varje match som går inför tävlingssäsongen.

Avspark sker klockan 16.00 på Valhalla IP.
Matchen livesänds på SMP/MinBoll.
För biljetter till matchen hänvisar vi till Örgrytes biljettsida.