Inför match: Örgryte IS - Östers IF

I morgon måndag väntar kvällsmatch när vi reser västerut till Göteborg för att möta Örgryte på Gamla Ullevi. Båda lagen kommer senast från förlust där hemmalaget ännu inte vunnit någon match i årets Superetta. Desto bättre ser det ut för Öster som förnärvarande är på en andraplats men kan under morgondagen återta serieledning. Öster har även inlett säsongen med två raka bortasegrar mot Helsingborg och Sundsvall.

Det har gått åtta dagar sedan senaste matchen hemma mot Östersund på Visma Arena. Vi har suttit ner med Túfa för att gå igenom hur den långa träningsveckan sett ut, hur status är king laget och hur han ser på Örgryte som motstånd.

Nio dagar mellan förra och kommande match. Hur har ni förberett er?

Vi har haft god tid på oss att ladda om och förbättra vårt spel mellan dessa matcher. För första gången i år har vi även kunnat gå på naturgräs på Sportfältet, vilket är viktigt för vår träningsvariation och vad som komma skall. Det finns lag i Superettan som spelar på olika underlag och det är avgörande för oss hur vi skall spela oavsett om det är konst-, hybrid- eller naturgräs.

Hur ser du på Örgryte som lag?

ÖIS är ett bra lag med en bred trupp av spelare. Har naturligtvis inte startat så bra som de hoppats på, så vi förväntar oss ett hungrigt Örgryte på Gamla Ullevi som söker efter sin första vinst.

Hur ser truppen ut inför morgondagen och vad kan man förvänta sig av Öster imorgon?

Ett lag som jobbar hårt för varandra, visar god karaktär och som spelar för att vinna. I morgon är alla spelare uttagbara.

Avspark sker klockan 19.00 på Gamla Ullevi. Åk med East Fronts supporterbuss till Göteborg med avgång utanför Visma Arena kl 15.00. Endast förköp av biljetter gäller för bortasupportrar med hänvisning till Entré 1.

För dig som inte kan se matchen på plats sänds matchen på Discovery+. Teckna ditt abonnemang genom att klicka här för att samtidigt stötta Östers IF.

Mot tredje raka bortasegern!