Inför match: Öster - Dalkurd

Dags för ny hemmamatch på Visma Arena!

Öster kommer senast från en tung förlust i derbyt mot Jönköpings Södra och är nu ute efter att studsa tillbaka på hemmaplan.

I morgon söndag den 11 september klockan 15:00 är det dags för ny drabbning. På Visma Arena får vi besök av Dalkurd som just nu ligger på en nedflyttningsplats i Superettan. Förra mötet lagen emellan slutade 3-0 till Öster på Studenternas IP.

Alex Thor Hauksson ser framemot matchen:

• Vi är inte nöjda med resultaten det senaste och vill självklart komma tillbaka på vinnarspåret. Dalkurd är ett lag som slåss nere i botten och det kommer bli en väldigt svår match. Det är ett lag som jobbar stenhårt för varandra. Jag ser framemot matchen och vi skall göra allt för att ta tre poäng.

Klockan 15.00 drar matchen i gång. Östergatans Restaurang står öppen från klockan 13.00 och du hittar matchmenyn här. Stötta gärna laget på plats mot nya tre poäng. Finns inte den möjligheten visas matchen på Discovery+. Om du anger ”Öster” som klubb när du tecknar abonnemang så går en del av intäkten tillbaka till klubben. Matchen liverapporteras även i Östers officiella mediekanaler. Klicka här för att teckna ditt abonnemang hos Discovery+ och samtidigt stötta Östers IF! Höstkortet gäller, vilket ger dig en sittplatsbiljett till samtliga höstens matcher på Visma Arena för endast 650 kronor, inklusive en Österhalsduk som finns att hämta ut i Arenashopen.

"Matchens vara" är vår populära inmarschjacka som endast denna matchdag finns att köpa för 799 kronor. Det och mycket mer Österprodukter finns i vår shop. Välkomna till södra sidan av Visma Arena!

Biljetter köper du som vanligt på ostersif.ebiljett.nu och biljettservice är öppet två timmar innan avspark.

Framåt Öster!