Inför match: Öster - GAIS

I morgon väntar en viktig drabbning mellan två topplag i årets upplaga av Superettan. Serieledande Öster kommer senast från en kryssmatch mot Örgryte och nu väntar alltså GAIS som gästar Visma Arena under lördagen. Gästerna står just nu på en tredjeplats i tabellen och kommer senast från en uddamålsvinst mot Trelleborg.

Huvudtränare Túfa ser framemot matchen och berättar att laget är väl förberedda inför denna toppmatch:

Túfa, hur har träningen sett ut i veckan?
-
Träningspassen här ute har sett bra ut och atmosfären i laget är väldigt bra. Mycket leenden och skratt men också en bra kombination av att inse allvaret i det som stundar. Spelarna har visat en bra inställning till att fortsätta arbeta på det vi måste göra bättre. Vi känner oss redo. Vi tror alltid på oss själva i det sättet vi spelar på och kommer fortsätta så. Med våra supportrar och East Front i ryggen är vi starkare.

GAIS som nykomling i Superettan står på en topplacering i nuläget. Hur ser du på motståndet som väntar?

Resultaten som de visat upp både i cupen och såhär långt in på säsongen visar att det är ett lag att räkna med. Det kommer bli en tuff match, precis som varje match i den här serien.

Är det några skador eller skavanker i truppen?

Jesper Westermark och Sebastian Starke Hedlund är avstängda. I övrigt är alla andra redo för uttagning.

Avspark är 15.00 och arenan öppnar 14.00.
Uppladdningen sker självklart på Östergatans restaurang på Visma Arena. Portarna till restaurangen med uteservering slår upp 13.00 och är öppen genom hela matchens gång. Kom och ladda upp i tid och glöm inte att köpa din matchbiljett på vår biljettsida för att slippa köer.

För dig som inte har möjlighet att se matchen på plats sänds matchen på Discovery+ i vanlig ordning. Har du inte tecknat ditt sportpaket hos Disccovery kan du göra det via denna unika länk för att samtidigt stötta Östers IF.

Vi ses på Visma Arena!