Inför match: Öster - Örebro

Ny hemmamatch, denna gången ett nedflyttat Örebro SK som har blandat och gett i årets upplaga av Superettan. Örebro ligger för tillfället på nionde plats i tabellen, med tre raka förluster. Öster å andra sidan har fått ihop ett par bra insatser som genererat poäng senaste tiden och ligger idag på en fjärde plats.

Matchen spelas imorgon (tisdag) på Visma Arena, och en som är lite extra taggad är Adam Bergmark Wiberg:

• Det är lite speciellt att möta Örebro SK för min del, hela min släkt på mammas sida är från Örebro och min morfar är en historisk ÖSK-spelare (Orvar Bergmark, reds anm.), sen spelar också min kusin, Niklas Bergmark i Örebro, så extra viktigt att vinna den duellen. Framför allt ska det bli en rolig match och en fin chans att ta ett kliv i tabellen. Jag har spelat lite ytter och lite ”nia”, tycker att båda positionerna funkar, jag spelar där mina egenskaper kommer bäst till nytta för laget!

Klockan 19.00 sparkar matchen i gång. Stötta gärna laget till seger på plats. Finns inte den möjligheten så visas matchen på Discovery+ med sändningsstart 18:45. Om du anger ”Öster” som klubb när du tecknar abonnemang så går en del av intäkten tillbaka till klubben. Matchen liverapporteras i Östers officiella mediekanaler.

Framåt Öster!