Inför match: Öster - Örgryte

Ny hemmamatch väntar i slutstriden av Superettan när Örgryte kommer på besök till Visma Arena under lördagseftermiddagen.

Förra helgen gick Öster segrandes i matchen mot AFC Eskilstuna och kunde därmed befästa den allsvenska kvalplatsen i tabellen. Nytt test väntar i morgon när vi gästas av Örgryte som kämpar om sin existens i Superettan. Laget ligger just nu på en tolfteplats, strax över Superettan-kvalet. I våras slutade matchen 1-0 till Öster på Gamla Ullevi.

Vi har tagit oss en stund med Marc Rochester Sörensen, för att se hur läget ligger till i laget och hur han känner inför morgondagens match.

Hur har förberedelserna varit?

• Förberedelserna har varit bra och vi har gjort allt som vanligt egentligen. Vi har kollat på Örgryte, hur de spelar och vad det är för lag, men mest vad vi själva kan göra för att matchbilden kommer se ut som vi vill.

Hur är känslan inför matchen?

• Jag tycker känslan inför matchen är bra. Vi vet vad som krävs för att vinna matchen. Kommer vi med energi och är noggranna i vårt egna spel, då är jag säker på vi kommer ta alla tre poäng.

Hur ser du på motståndet (Örgryte) som lag?

• Örgryte är ett fysisk och tufft lag som jag tycker vi har haft svåra matcher mot varje gång. I våras vann vi på bortaplan, men det var en knapp uddamålsvinst. Men i Superettan är alla matcher tuffa, så det gäller för oss att vara fokuserade från början både offensivt och defensivt.

I morgon lördag klockan 15.00 drar matchen i gång. Ta er till Visma Arena och heja fram laget till tre nya poäng.
Tillsammans går vi mot ett allsvenskt avancemang. Fixa din biljett idag på denna länk.

Finns inte den möjligheten visas matchen på Discovery+. Om du anger ”Öster” som klubb när du tecknar abonnemang så går en del av intäkten tillbaka till klubben. Klicka här för att teckna ditt abonnemang hos Discovery+ och samtidigt stötta Östers IF!

Matchen liverapporteras även i Östers officiella mediekanaler.
Vi finns på FacebookTwitterInstagram och TikTok.

FRAMÅT ÖSTER!

Inför våra hemmamatcher laddar vi upp hos Villa Vik.