Inför match: Öster - Trelleborg

Sista omgången väntar i Superettan när Trelleborgs FF kommer på besök till Visma Arena under lördagen.

Förra helgen säkrade Öster sin kvalplats till Allsvenskan och skall under morgondagen ta sig an gästande Trelleborg. Bortalaget ligger just nu på en sjätteplats med 49 inspelade poäng. I våras slutade mötet 2–1 till Östers fördel.

Vi har bytt några ord med vår huvudtränare, Túfa, inför imorgon:

Hur ser status i laget?

• Situationen i laget ser bra ut. Alex Hauksson är avstängd, men resten är uttagbara och redo för matchen imorgo

Vad kan vi förvänta oss av laget imorgon?

• Vi vill avsluta Superettan-säsongen med en vinst och en bra prestation inför våra fantastiska supportrar som stöttat oss hela säsongen, och tillsammans med dem skapa en bra känsla till det allsvenska kvalet på torsdag nästa vecka.

I morgon lördag klockan 17.00 drar matchen i gång med insläpp 16.00. Ta er till Visma Arena och stötta laget inför mycket spännande tider för Östers IF. Fixa din biljett idag på denna länk.

Finns inte den möjligheten visas matchen på Discovery+. Om du anger ”Öster” som klubb när du tecknar abonnemang så går en del av intäkten tillbaka till klubben. Klicka här för att teckna ditt abonnemang hos Discovery+ och samtidigt stötta Östers IF!

Matchen liverapporteras även i Östers officiella mediekanaler.
Vi finns på FacebookTwitterInstagram och TikTok.

FRAMÅT ÖSTER!

Inför våra hemmamatcher laddar vi upp hos Villa Vik.