Inför match: Östers IF - AFC Eskilstuna

Endast en dag kvar till ny härlig hemmamatch på Visma Arena! Hemmapremiären var en fantastisk sådan med storpublik och en målkavalkad som slutade med tre nya poäng. Härnäst väntar AFC Eskilstuna som inlett serien med en förlust och ett oavgjort resultat.

Vi har tagit en pratstund med huvudtränare Túfa som ger sina ord om matchen imorgon.
Dina spontana tankar inför morgondagens match?
- Vi hade ett otroligt stöd förra matchen mot Trelleborg, vilket vi är oerhört tacksamma för, så vi ser verkligen framemot att spela på Visma Arena igen. Vi är laddade.

Hur ser du på AFC som motstånd?
- En tuff motståndare som varje år gör en del förändringar i sin trupp men Jawad (huvudtränare i AFC) gör alltid ett fint jobb i att skapa ett starkt lag.

Hur ser status ut kring laget?
- Vi har haft fem dagar att förbereda oss och ladda upp till nästa match och alla är redo förutom Rúnar, som kommer börja träna med laget från och med måndag nästa vecka.

Avspark sker klockan 13.00 och insläpp 12.00. Kom i god till arenan och skapa en ny härlig inramning för laget. Mot tre nya poäng!

Har du ej möjlighet att se matchen på plats sänds den på Discovery+. Just nu har Discovery ett supererbjudande till nya kunder fram till 16 april. För endast 249 kr/månaden i sex månader kan du se alla matcher i Allsvenskan och Superettan. Teckna ditt abonnemang här för att samtidigt stötta Östers IF!