Inför match: Östers IF - Helsingborgs IF

Matchdag och endast timmar kvar återstår till avspark! Öster gästas av Helsingborgs IF med avspark 19.00 på Visma Arena.

Öster kommer från två raka kryss och spelar i kväll för att hamna på rätt spår igen in mot sluttampen av säsongen. Túfa ger oss det senaste läget om truppen och sina tankar kring kvällens match.

Det är två lag som med olika förutsättningar. Hur går tankarna in till denna matchen?

- En mycket viktig match för oss idag. Det är två lag som spelar för olika mål i slutet av säsongen. Helsingborg för att ta sig ur nedflyttningszonen och vi för toppplaceringarna. Helsingborg är en klassisk klubb med flera kvalitetsspelare som kommit in under sommarens transferfönster, precis som vi har tagit in. Det blir en fin kamp.

En fin publiksiffra väntar ikväll och supportrarna har vi i ryggen. Hur viktig är det?
- Efter två kryss är det viktigt för oss att använda energin som vi har från våra supportrar. Vi måste visa upp en bättre prestation och gå för vinst.

Hur ser skadeläget ut i truppen?
- Dzenis Kozica, Alex Hauksson och Lucas Bergquist är fortfarande skadad och inte redo för uttagning.

Biljetter köper du enklast via vår biljettsida.

Du som inte kan vara på plats och stötta laget kan via tv-soffan se laget på Discovery+. Har du ännu inte tecknat ditt abonnemang kan du klicka här för att samtidigt stötta Östers IF där en del av intäkten går till föreningen.

Framåt Öster!