Inför match: Västerås - Öster

Gurkstaden väntar när serien vänder! Västerås SK borta, avspark söndag kl 15:00. Ett lag vi spelade lika (1-1) mot på hemmaplan, trots ett stort spelövertag. Vårt mål gjordes av Ahmed Bonnah. Nu kommer vi från en stark hemmaseger mot AFC Eskilstuna, i det täta matchandet är behovet av momentum stort och vi hoppas på en ny seger på Iver Arena.

Túfa pratar i vanlig ordning om vikten av förberedelser:

• Oerhört viktig seger mot AFC, framför allt många positiva saker som vi kan bygga på till kommande matcher. Återigen en viktig och svår match framför oss med Västerås, ett lag som spelar bra fotboll och är en tuff motståndare, speciellt på sin hemmaplan, så vi behöver vara bra förberedda inför söndag. Alltid Öster!

Klockan 15.00 är det avspark. Som alltid så stöttas alltid Öster bäst på plats. För er som inte har möjlighet så visas matchen på Discovery+. Om du ange Öster som klubb när du tecknar abonnemang så går en del av intäkten tillbaka till klubben. Matchen liverapporteras också i Östers twitterkanal.