Inför match: Västerås SK - Östers IF

Under morgondagen väntar ny toppmatch i Superettans åttonde omgång där Västerås SK står för motståndet på Hitachi Energy Arena.

Det har varit en tuffare period för Öster som efter en drömstart med fyra raka vinster följt upp med två förluster och en oavgjord match. Det betyder att laget har tappat sin serieledning och får nu jobba ännu hårdare för att hänga med uppe i toppstriden. Under måndagen finns möjligheten att studsa tillbaka på vinnarspåret. Vi har samtalat med huvudtränare Srdjan 'Túfa' Tufegdzic angående måndagens match med viktiga poäng på spel.

Nio dagar mellan matcherna och en lång träningsvecka har gått. Vad har ni fokuserat på under veckan?

Som vanligt hårt arbete där vi gått tillbaka till våra grunder i spelet. Alla spelare och ledarstaben och lagt en stor ansträngning på att göra det bättre och fokuserat på rätt saker under alla träningspass.

Förra året slutade Västerås på en niondeplats men är i år med och slåss bland toppen och har bara släppt in tre mål hittills. Vad ser du hos motståndet?

Ett topplag i Superettan som också kommer stanna och slåss där uppe, tror jag. Vi förväntar oss en tuff match precis som det är varje vecka. Ingen match är enkel i Superettan och det har vi sett i den här serien att alla kan slå alla. Som lag måste vi vara på tårna hela tiden oavsett vilka vi möter.

Jesper Westermark och Sebastian Starke Hedlund är tillbaka från avstängningar. Miloje Prekovic (två gula) och Theodor Johansson (direkt rött) blev avstängda sen förra matchen. Har vi några andra statusuppdateringar kring skador eller sjukdomar i truppen?

André Gustafson har en ljumskskada och Manasse Kusu är sjuk. Resten av truppen är uttagbara.

Avspark sker måndag 22 maj klockan 19.00 på Hitachi Energy Arena i Västerås. Du som bortasupporter köper enklast biljett på hemmalagets biljettsida. Matchen sänds på Discovery+. Har du ännu inte hunnit teckna ditt abonnemang kan du göra det via denna länk för att samtidigt stötta Östers IF.

Framåt Öster!