Inför: Örebro SK - Östers IF

I morgon fredag är det äntligen dags för Öster att gå in i seriespel igen! Omstarten av Superettan spelas mot Örebro SK i en kvällsmatch på Behrn Arena som har avspark 19.00.

Túfa och hans mannar har tränat på för fullt under snart tre veckors tid och spelade förra fredagen genrepsmatch mot Trelleborgs FF för att komma i fas efter några veckors speluppehåll. Vi har kollat läget med vår huvudtränare för att se status på laget inför morgondagens spännande drabbning i Örebro.

Vårsäsongen är avklarad och Öster står förnärvarande på en femteplats i Superettan. Vad kommer du in med för känslor in till andra delen av säsongen?

- Vi behöver verkligen få tillbaka hungern i laget och som jag kände att vi hade i början av säsongen där vi spelade utan någon broms och man kunde se allvaret i ögonen hos alla i laget. Det är något som jag vill få fram igen, den energin och inställningen hos spelarna som behövs för att vinna fotbollsmatcher på den här nivån. Nu har vi tränat hårt i ett par veckor och känner oss väl förberedda in till den avgörande delen av säsongen.

Hur ser du på motståndet som väntar?

- Örebro är alltid en tuff motståndare med individuellt skickliga spelare som allsvenska lag håller ögonen på och som även gjort spelarrekryteringar från Allsvenskan under sommaren. Christian Järdler gör ett fint jobb med laget.

Till sist. Hur ser skadeläget ut i truppen?

- Inga skadade spelare. Alla är uttagningsbara.

East Front arrangerar bussresan från Växjö till Örebro med avgångstid imorgon fredag kl 13.45 från Visma Arena. Säkra din bussplats här och glöm inte att köpa din matchbiljett på förhand för smidigare insläpp.

Matchen direktsänds i vanlig ordning på Discovery+. Har du ännu inte tecknat ditt sportabonnemang så kan du klicka här för att samtidigt stötta Östers IF, där en del av intäkterna går direkt tillbaka till föreningen.

Tillsammans åker vi hem med tre pinnar!