Inför: Östers IF - IK Brage

Säsongsslutet närmar sig när vi nu är framme i den näst sista hemmamatchen för säsongen i Superettan.

Det blev en tung förlust i tisdags borta mot Utsikten på Bravida Arena. Men Öster ger aldrig upp och nu fortsätter kampen om att jaga den allsvenska kvalplatsen i de återstående omgångarna. Under dagen tar vi oss an tabellsjuan IK Brage som med tre raka vinster kommer in med god form in till denna match.

Huvudtränare Túfa ger oss den senaste uppdateringen om laget och delar med sig av sin syn om dagens match som tidigt sparkar igång klockan 13.00 på Visma Arena.

En större marginal upp till tredjeplats nu efter föregående match. Vad har du gått igenom med laget under veckans träningar inför kommande match?

- Det var en smärtsam förlust i tisdag. Men det gäller som vanligt i fotboll att blicka framåt. Vi behöver tillsammans resa oss från den matchen, med stor vilja och hunger för att ta oss tillbaka.

Gästerna kommer in med en vinstsvit på tre matcher och har under hösten visat upp en god form. Hur ser du på dagens motstånd?

- De är som du säger i god form och har satt sig i en god och stabil position i tabellen. Från vad jag ser är det ett kompakt och organiserat lag.

Slutligen. Hur ser det ut med skador på spelare inför dagen?

- Ivan Kricak är avstängd och Vladimir Rodic är fortsatt borta på grund av sitt skadade finger. Resten är redo för uttagning.

Kom ihåg att idag kommer vi hålla en tyst minut för Lars "Laban" Arnesson som för en tid sedan tråkigt nog lämnade oss. Vänligen kom i god tid till inmarsch!

Avspark sker alltså klockan 13.00 på Visma Arena med insläpp 12.00 in till arenan. Östergatan öppnar redan vid 11.00 för den bästa uppladdningen. Du köper som vanligt matchbiljetter smidigast via vår biljettsida. Nu finner du även vårt jullotteri på biljettsidan där du kan vara med och vinna mycket fina priser i december. Köp din lott idag!

Du som inte kan vara på plats och se matchen kan se den via Discovery+. Har du ännu inte tecknat ditt abonnemang kan du klicka här för att samtidigt stötta Östers IF där en del av intäkten går till föreningen.

Matchen kan även följas via våra sociala medier och liverapporteringen på Östers officiella Twitter / X.
Superettans tabell

Vi ger oss aldrig! Mot tre poäng alla Östervänner!