Inför: Öster - Landskrona

Toppmatch väntar på Visma Arena under onsdagskvällen när vi får besök av serieledande Landskrona BoIS i den nionde omgången. Nedan följer de sportsliga förutsättningarna in till denna spännande drabbning.

Det var en hektisk och dramatisk tillställning senast borta mot Utsikten i fredags där Öster åter fick med sig en viktig poäng sent in på stopptid. Resultatet gör att Öster befäster sin placering bland toppen, just nu på en tredjeplats bakom ettan Landskrona och tvåan Brage. Siktet är nu inställt mot de två högsta topplaceringarna där vi nu har chans att knappa in.

Gästerna har inlett denna säsong på ett ypperligt sätt och är hittills obesegrade efter åtta omgångar. Något som givetvis sporrar Österlaget.

Martin Foyston har ordet och delger sina tankar kring matchen där han kommer få lämna över huvudansvaret till assisterande tränare Torbjörn Arvidsson efter avstängningen som han ådrog sig senast.

- Vi har förberett oss inför matchen på samma sätt som vi alltid gör. Just nu är gruppen på en bra plats i form av att det är ett lag fullt av energi och självförtroende. I fotboll är det ofta små marginaler i prestationer som avgör och vi är fullt trygga och säkra i att vi är på rätt väg framåt i hur vi arbetar.

- Vi är obesegrade på hemmaplan den här säsongen och har släppt in noll mål under de två senaste matcherna här på Visma Arena och känner oss generellt väldigt stabila i vår defensiv.

- Alla spelare är friska och redo för matchuttagning inför morgondagen. Det är såklart ett lyxproblem att ha alla spelare tillgängliga. Vi har ett lag fyllt med fantastisk kvalitet och en fin konkurrenssitution där vi har en kollektiv mentalitet av att göra det absolut bästa för varandra varje dag.

Biljetter köper du som vanligt på Östers biljettsida. Kom ihåg att du sparar både pengar och tid på att säkra din plats på webben. På arenan tillkommer en serviceavgift för dig som köper din biljett hos vår biljettkassa och du riskerar även att hamna i längre biljettköer.

Köp din biljett på webben redan idag!

För dig som inte har möjlighet att vara på plats och stötta laget så finns streamingtjänster att tillgå. Discovery+ direktsänder matchen med sändningsstart 18.50. Du följer även vår egna rapportering via sociala medier där du finner oss på Facebook, Instagram, X och givetvis här på hemsidan med matchrapporten som publiceras efter slutsignal.

Tillsammans för alla tre poäng!