Inför: Östers IF - Västerås SK

I kväll väntar en glödhet match på Visma Arena mellan Öster och Västerås i toppstriden av Superettan. Storpublik väntar och vi har hört med vår huvudtränare kring kvällens match där mycket står på spel.

Vad går du in med för tankar till denna match?
- Väldigt viktig match för oss mot en bra motståndare som precis som oss slåss om en plats i Allsvenskan.

Hur har ni förberett er under veckan?
- Det har flytit på bra och vi har en välförberedd trupp. Vi tror på oss själva och våra supporters kommer göra stor skillnad som varit ett väldigt gott stöd genom året och tillsammans med våra supportrar kommer vi ge allt för en vinst.

Hur ser du på VSK som motståndare?
- En av de bästa lagen i Superettan det här året som är fysiskt starka, stabila och en stor trupp av kvalitetsspelare.

Hur ser skadeläget ut i truppen?
- Dzenis Kozica har en höftskada och Lukas Bergquist har en knäskada. Adam Herdonsson är avstängd. Resten är redo för uttagning.

Matchen har avspark 19.00 och insläpp sker från 17.30 i Huvudentrén och sedan öppnas övriga entréer upp kl 18.00. Se till att kom i god tid till Visma Arena och ge laget det stöd de förtjänar redan från inmarsch. Vår ordförande Jonas Karlsson som fyllde 60 år kommer uppmärksammas i samband med laguppställningen.

Har du inte möjlighet att se matchen på plats kan du se den på Discovery+. Har du ännu inte tecknat ditt abonnemang kan du klicka här för att samtidigt stötta Östers IF där en del av intäkten går till föreningen.

Föredrar du att följa matchen i textformat finns vår liverapportering på Östers officiella Twitter.