Inför: Östers IF - Djurgårdens IF

Vinst, annars är säsongen över för rödblått. Och dessutom räcker inte heller det, eftersom Brommapojkarna också måste slå Halmstads BK. I Halmstad. I värsta fall slutar båda matcherna med 1-0-segrar för Östers IF och BP, då missar Östers IF kvalplatsen med mindre gjorda mål...

- Vi ska ta alla möjligheter som finns, gå ut och vinna matchen. Vi hoppas på att BP gör sitt. Det är det enda vi kan göra, säger Andreas Thomsson, tränare i Östers IF.

Kommer ni förmedla resultatet mellan HBK och BP till spelarna under matchen?
- Nej jag kommer inte stå och ropa resultat men vi har en gubbe på plats, så vi har kontakt. Låt säga att det är BP-ledning och vi har kryss i matchen, då blir det ju extra tändvätska till våra gubbar så visst kommer vi "använda" resultatet om vi behöver, säger östertränaren.

Hur ska Djurgården besegras?
- Visa bestämt från början att det är vår match. Löpvilja, duellspel, där börjar vi. Visa med handling vad vi vill. Sen måste vi sätta dit bollarna så enkelt är det ju, menar Thomsson.

Med vilka frågeställningar har du brottats under veckan, sett till startelvans uppställning?
- Jag vill hitta en balans i laget. Gubbar som både kan jobba defensivt och offensivt. Sätta ihop de som gör varandra bra. Vilka som älskar den här typen av match, det är viktigt att veta. Vilka som kan göra sin bästa match i just denna matchen, avslutar Thomsson.

Östers IF trupp mot Djurgårdens IF:
Robertino Kljajic, Joakim Wulff, Patrik Bojent, Mario Vasilj, Månz Karlsson, Elmin Nurkic, Stefan Karlsson, Juan Robledo, Josef Elvby, Marcus Bergholtz, Kenny Pavey, Andreas Wihlborg, Johan Persson, Vlado Zlojutro, Alexander Henningsson, Pablo Pinones-Arce, Denis Velic, Alhaji Gero, Freddy Söderberg.