Inför: Östers IF - IFK Norrköping

Midsommarhelgen har passerat och det är återigen dags för allsvensk fotboll i Växjö. På måndagkvällen kommer  IFK Norrköping på besök, ett lag som inte får underskattas trots den relativt klena poängutdelningen under de senaste omgångarna.

- De har verkligen varit bra de senaste matcherna och skulle vunnit mot både Göteborg och Kalmar. Spelmässigt har de varit bra. De är en svårare motståndare än vad tabellen visar. Vi får passa oss, säger Andreas Thomsson, Östers IF tränare.

Det har varit ledigt lite grann nu i och med midsommar. Är spelarna lite extra sugna?
- Vi har lättat lite på träningen under midsommar och även om det varit några dagar ledigt så är det en relativt normal rytm, påpekar Thomsson.

Det känns som om Östers IF har hittat ett lite annorlunda spel där man sätter försvaret i fokus, är det din uppfattning också?
- Vi jobbar hela tiden med vår höga press som jag vill ha och vi har hamnat i en del situationer i försvaret som inte varit så "gunstliga" för oss. Vi har jobbat med en del utgångslägen i försvaret och vi kanske är ett lite mer samlat lag, säger Thomsson.

Kenny Pavey deltog inte på sista träningen innan matchen, kommer han att vara med mot IFK Norrköping?
- Nej det kommer han inte. Han har ont i en hälsena och det måste göra ett litet ingrepp där så han är inte tillgänglig på måndagen. Det blir naturligt att Josef Elvby som inte var med senast på grund av avstängning, går in på Paveys plats i truppen, avslutar Thomsson.

Truppen mot IFK Norrköping:
Alexander Nadj, Robertino Kljajic, Patrik Bojent, Elmin Nurkic, Mario Vasilj, Månz Karlsson, Johan Andersson, Stefan Karlsson, Marcus Bergholtz, Josef Elvby, Darijan Bojanic, Alexander Henningsson, Johan Persson, Fredrik Lundgren, Vlado Zlojutro, Denis Velic, Freddy Söderberg, Pablo Piñones-Arce, Matteo Blomqvist-Zampi