Inför: Östers IF - IFK Värnamo

Vad rör sig i i huvudet på Andreas Thomsson inför hemmapremiären?

Foto: Andreas Nilsson

På fredag är det äntligen dags för årets första hemmamatch i Tipshallen.
Öster spelade sin första match borta mot Hansa Rostock, men på grund av en snöig plan var det knappt att betrakta som en fotbollsmatch.

Fredagens match (kl 18.30 i Tipshallen) blir alltså första riktiga chansen för Östers nyförvärv att visa vad de går för. Vi kollade med Östers tränare Andreas Thomsson.

ur är läget i truppen?

- Vi har trappat upp träningen under januari och haft bra en bra period med träning. Jag tycker vi har haft en bra mix mellan fyspass och fotbollspass. Inledningsvis har vi lagt mycket fokus på försvarsspelet.

Hur är skadeläget?

- Josef Elvby har varit förkyld i veckan och kommer inte att spela. Andreas Wihlborg har haft en skada i axeln som är läkt men han är inte redo för match ännu. Matteo Blomqvist-Zampi och Filip Thurnhar haft problem med skador en längre tid och spelar därför inte.

Vad kan vi förvänta oss av matchen?

- Vi kommer att spela 3x30 min för att så många som möjligt ska få spela. Alla som är friska ska få möjlighet att spela. Vi kommer att fokusera på sammarbete och relationer mellan lagdelarna. Hela laget är laddade för att spela match.

Matchen spelas i Tipshallen fredagen den första februari. Avspark 18:30. Har du inte möjlighet att vara på plats kan du följa matchen via östers twitter på twitter.com/ostersif och via tagen #oiflive.

Östers IF kommer att vara på plats för att sälja säsongskort. Dessutom är supporterföreningen EastFront på plats för att sälja medlemskap.