Inför: Östers IF - IFK Värnamo (Turkiet)

Efter några dagar med enbart träning på lägret i Belek i Turkiet har det blivit dags för match. IFK Värnamo förbereder sig också inför serien och nu väntar smålandsderby i Turkiet (!)
Vi satte oss ner med Andreas Thomsson och frågade lite om matchen.

Vilka är dina tankar inför mötet med IFK Värnamo här i Turkiet?
Vi ska fortsätta att bygga vårt sunda självförtroende. Det innebär att vi ska vara ödmjuka inför uppgiften, samtidigt som vis ska vara mod och vara respektlösa.

Hur viktig är matchen? Det är ju trots allt ”bara” en match på träningslägret?
Den är viktig i det stora hela, vad gäller utvecklingen i vår matchplan. Vi ska bli bättre hela tiden och då är även denna matchen viktig som en del i förberedelserna inför vad som komma skall.

Vilka spelare kommer att starta matchen för Östers IF?
Vi följer den princip som vi kommer att ha under säsongen, dvs att vi inte släpper någon startelva förrän matchdagen och då i anslutning till match. Samtliga spelare är aktuella för spel, med undantag för Joakim Wulff och Filip Thurn.

Matchen spelas på torsdagen 21 mars kl 14.00 svensk tid i Antalya. Du kan följa matchen (i mån av internetförbindelse på matcharenan) via Östers IF officiella twitter.