Inför: Östers IF - Kvarnsvedens IK

På lördagen ska Östers IF ta ett kliv mot nytt kontrakt. Kvarnsvedens IK kommer på besök och östertränaren Marie Bengtsson ser, trots ett lite utsatt tabelläge, fram emot matchen.

- Inspirerande, efter speluppehållet förra helgen är vi laddade och taggade för match. Hela truppen är tillgänglig, vilket känns oerhört bra. Elin och Nellie Karlsson är tillbaka efter EM-uppdraget i Litauen, säger Bengtsson.

Hur arbetar du med att få tjejerna att inte fokusera på tabelläget?
- Stärka självförtroendet och "pumpa i" spelarna mod! Fokusera på det vi kan påverka själva, vår egna match, fortsätter östertränaren.

Nycklar för att vinna över Kvarnsvedens IK?
- Återigen ett tight och disciplinerat försvarsspel och våga släppa loss och se möjligheterna att göra mål. Vi önskar att se spelare som kliver fram, slår Bengtsson fast.

Vilken typ av match kommer det att bli?
- Förmodligen en tät match där det laget med störst vilja och löpvillighet vinner, avslutar Marie Bengtsson.

Matchen spelas kl 14.00 lördag 28 sept på Myresjöhus Arena. Det är fri entré.