Inför: Skövde AIK - Östers IF

Öster kommer från tre raka vinster inklusive två i Superettan och ett avancemang i cupen förra veckan. Under lördagen åker laget till Västergötland och Skövde för att förlänga den sviten på Södermalms IP.

Vi är framme i Omgång 21 och serien börjar att dra ihop sig. Varje match blir viktig i toppstriden av serien om de allsvenska platserna där Öster just nu ligger på en fjärdeplats på samma poäng som Gais om kvalplatsen och sju poäng upp till Västerås på en allsvensk direktplats.

Under eftermiddagen står Skövde AIK för motståndet som förnärvarande ligger sist på en sextondeplats. Men det är en motståndare som Öster tidigare haft svårt med. Internt förra säsongen blev det en mållös historia där Öster med nöd och näppe kom undan med en poäng på Södermalms IP samt en förlust på Visma Arena. I år har det hittills blivit en uddamålsvinst på hemmaplan mot Skövde och nu spelar vi för ytterligare en vinst när siktet är inställt på att åka hem med alla tre poäng till Växjö.

Túfa beskriver dagens match som en svår sådan:

- En mycket viktig match för oss i dag. Vi har tränat hårt och förberett oss väl in till denna matchen. Skövde är alltid en tuff motståndare, särskilt på deras hemmaplan och de har plockat viktiga poäng för deras del det senaste.

Det väntas bli gott stöd från East Front i eftermiddag. Hur viktigt blir det i en sådan match?

- Varje match har vi bra stöd från alla våra supportrar. Det ger oss väldigt mycket, mer än vad många kanske tror. Även innan matchen blir man laddad och att känna det stödet är oerhört viktigt för hela laget.

Vi behöver fortsätta på det spåret vi är inne på. Det är en god känsla i laget och då ska vi bara fortsätta att nöta och bli ännu bättre.

Vad är det för status på truppen?

- Alla spelare är redo och förberedda för uttagning.

Köp din biljett till bortastå på Skövde AIK:s biljettsida. Tänk på att komma i god tid för att göra det smidigt vid insläppet och att alla befinner sig på plats innan avspark för bästa möjliga stöd.

Du som inte har möjlighet att vara på plats kan se matchen på Discovery+Har du ännu inte tecknat ditt abonnemang kan du klicka här för att samtidigt stötta Östers IF där en del av intäkten går till föreningen.

Föredrar du att följa matchen i textformat finns vår liverapportering på Östers officiella Twitter.