Inför Skövde hemma

Under morgondagen (lördag) startar vi upp höstsäongen på hemmaplan. Skövde AIK väntar, nykomling för året som började våren oerhört starkt, haft det lite tuffare och nu parkerar på en stabil åttonde plats.

Öster har inlett hösten med att spela 1-1 borta mot erkänt hemmastarka Brommapojkare och ligger för tillfället fyra i Superettan.

Túfa ser som vanligt fram emot att spela hemma och känner sig redo för uppgiften:

• Vi är redo för imorgon, vi har tränat och förberett inför matchen väl. Vi möter ett väldigt välorganiserat och fysiskt och stort lag imorgon, men vi vet vad vi måste ge och göra på planen för att vinna matchen. Vill passa på att tacka för det stora stödet vi hade i Bromma och uppmuntra samtliga supportrar att ta sig till Visma och stötta oss! Alltid Öster!

Klockan 17.00 är det avspark. Vi hoppas såklart på att många finns på plats för att stötta laget. För er som inte har möjlighet så visas matchen på Discovery+. Om du ange Öster som klubb när du tecknar abonnemang så går en del av intäkten tillbaka till klubben. Matchen liverapporteras också i Östers twitterkanal.

Framåt Öster!