Inför: Trelleborgs FF - Östers IF

Nittonde omgången väntar i Superettan när vi under söndagen reser till Trelleborg och Vångavallen. En match där förra helgens besvikelse har omvandlats till tändvätska i jakten om att haka på i toppen.

Öster står just nu på en fjärdeplats, tre poäng bakom Gais på den allsvenska kvalplatsen med en match mindre spelad. Förra året blev det vinst på Vångavallen och nu är det dags att jaga ny trepoängare.

Túfa ger oss det senaste om laget inför morgondagen.

Spel på olika träningsplaner under veckan med fokus på naturgräs när vi imorgon åker till Vångavallen. Hur har träningen gått den här veckan?

- Vi tränar hårt och förbereder oss väl inför en viktig match imorgon. Förra helgen var tuff men vi har laddat om och nu behöver vi tillsammans upp ett snäpp och visa stark karaktär för att studsa tillbaka.

Hur ser du på Trelleborg som motstånd?

- Ett lag med stark trupp och en skicklig coach. Men vi ska fokusera på vad vi gör bäst och vår egna prestation.

Tillslut, hur ser status ut i laget?

- Alla spelare är redo för uttagning imorgon.

Du som inte har möjlighet att vara på plats kan se matchen på Discovery+Har du ännu inte tecknat ditt abonnemang kan du klicka här för att samtidigt stötta Östers IF där en del av intäkten går till föreningen.

Föredrar du att följa matchen i textformat finns vår liverapportering på Östers officiella Twitter.

Låt oss studsa tillbaka på vinnarspåret igen!