Inför: Trelleborgs FF - Östers IF (träningsmatch)

I morgon drar fotbollen äntligen igång igen! Öster reser till Trelleborg för att möta seriekonkurrenten Trelleborgs FF på Vångavallen med avspark 17.00. Laget har tränat på för fullt under veckan inför detta genrep som skall förbereda laget inför omstarten av Superettan. Motståndet ligger förnärvarande på en niondeplats i Superettan, tre poäng bakom Öster som just nu ligger på en femteplats.

Srdjan "Túfa" Tufegdzic och hans mannar reser till Trelleborg med en stark trupp för att komma i god form inför seriespelet. Vi har tagit några ord med Túfa inför fredagens match:

Hur har träningen sett ut efter ett kortare uppehåll från fotbollen?
- Vi började träna den 21 juni, innan midsommar, och haft tolv olika träningspass på nio dagar. Fokus har varit på att förbättra oss fysiskt och komma väl förberedda inför omstarten. I spelet har vi fokuserat på den defensiva delen, både individuellt och kollektivt. Generellt har det varit god stämning och en stor hunger på att göra saker bättre.

Hur ser status ut inför morgondagens uttagning till matchtruppen?
- André Gustafson är sjuk och missar matchen. Övriga spelare är redo och vi kommer med en bred och stor trupp imorgon.

Avspark sker som sagt klockan 17.00, fredag den 30 juni. För resande supportrar gäller sektion G på Vångavallen. Biljetter köps på hemmalagets biljettsida (50 kr för vuxen, gratis för barn och ungdomar under 20 år). För dig som inte kan vara på plats kan se matchen på Spiideo Play för 50 kr. Liverapportering på Twitter uteblir för denna match.

Framåt Öster!